FUN CITY!!!

Hejsan alla utomjordiska bloggtittare!

Jag har tyvär glömt att skriva om min klassresa till FUN CITY!!!!
Men jag ska skriva om den nu!

Min klass åker alltid varje sommar på en klassresa!
Vi samlarihop (Vet ej hur det stavas!) pengar så vi kan åka genom att ha en show för vuxna.
(Bra tips till dom som vill samla pengar till klassresa!)
Iallafall...
Mina 2 kompisars pappor bästemde sig för att bjussa på bussen var vi skulle... (Skysst va??)
Vi bästemde oss för att åka till FUN CITY!

Fakta om FUN CITY!!

Fun city är en nöjespark. http://www.funcityvarberg.se/ (Hemsidan!)
Fun city ligger i Varberg.
Det tar typ 3 timmar dit med buss.. (Vi åkte buss.)
Eftersom det tar typ 3 timmar dit tog jag med mig mitt gameboy..
Så om ni ska åka dit så ta med något du kan göra i typ 3 timmar!!! :)
Ta med dig badklaäder så att du kan åka alla skojjiga vatten-rutchbanor där.
P.s Åk på JÄTTE soliga dagar... Annars blir det lite tråkigt..

Bilder!!
Ingången! ↓



Sen när vi hade passerat ingången så fotade jag alla min kompisar som jag skulle va med HELA dagen!
(Lägger ej in den bilden för att dom kanske inte vill det! :) :(   )
Men sedan efter det så gick vi runt lite för att kolla in stället lite närmare.
Efter det så Spelade vi Laserdome i skogen.
Laser dome:
Man har ett vapen som skuter "Laser"
Man har med ett "Armand" Eller så, och där sitter 3 JÄTTE stora lysande röda lampor.
Om något träffar där med "Lasern" Så blir man träffad.
Om man "Dör" I spelet så går man bara och säger det till han/hon som sköter Laserdome och dom fixar in en i spelat igen.
Men sedan gick vi till Rangnarök. (Det är en karusell!)
Rangnarök! ↓




Sedan på väg till en annan karusell så såg vi en skylt!
Det stod att man kunde gå i en luftboll på vattnet!
Vi gick och frågade mannen bakom på flotten.
Han pratade tyvär ett annat språk så jag frågade på engelska.
Can i go on the water now in the bubble or what time??
(Kan jag gå på vattnet nu i bubblan eller vilken tid?)
Han svarade: No, One a`clock.
(Nej, Kl ett.)
Sedan gick vi därifrån.
Kl ett gick vi och åt lunch..
Jag åt en hamburgare med bara ost och en mellan pommes. + pommes krydda!
Till det drack jag en mellan fanta för att vi hade gått JÄTTE länge.
Efter det gick vi till den mannen med en bubbla.
Vi ställde oss i kö.
Min kompis mamma var med på klassresan och det är hon som har fotat mig.
Hur jag gjorde:
Man fick ta av sig skorna och gå in i bubblan som ännu inte hade mycket luft. (Där där manstänger var öppet så att man kunde andras såklart!)


Sedan tog han typ en JÄTTE stor hårtork som blåste in luft till min och som gjorde att bubblan blev stor.


Sen var all luften i så att jag kunde gå på vattnet.
P.s Det blåa vid kanten av bilden är "Hårtorken"



Sedan var det bara att gå.. Jag trillade många gånger man var nog den som BÄST höll balansen.
P.s Ledsen att bilden är på sned.. Luta huvudet åt vänster så får du se bilden bättre! ;D




Sedan åkte vi mer karuseller..
Och jag köpte också en JÄTTE go glass där..
Sedan när vi skulle åka piratskeppet (En karusell som gungar från höger till vänster) så ville killarna ha spottkrig.
Vi tjejer gick med på det. Vi spottade för livet..
Som tur var så fick jag ingeting på mig för att jag hade regnjackan över hela mig.. (Vilket dom andra inte hade!)
Jag och 3-4 andra kompisar red på en matall tjur. (En sån som man ser i gamla filmer.)
Vi klättrade med på en hög klättervägg med sele.
Något annat som man med fick ha sele till ver en hinderbana som var kanske 4 meter upp i luften.
man fick balansera på lösa stockar och sånt... Det var HÄFTIGT!!
Sen så småningom så skulle vi ju hem och alla packade ner sina saker igen.
Efter ca 3 timmar var vi vid skolan igen.
Jag hade nästa sovigt hela vägen..

Det var en rolig klassresa som jag aldrig glömmer...

Det var min klassresa..

Ha det gött i sommar!

// Cillan!


Kommentarer
Postat av: Lovisa Illustratör

sv: Tack så mycket :) Hehe ja, konstnär ja. Planen är ju att mitt egna företag som illustratör ska gå runt. Some time! Some day!



Kul grej den där bubblan, haha. Men va det inte läskigt??

2010-07-30 @ 23:34:56
URL: http://lovisaillustration.blogg.se/
Postat av: Ida

2010-08-03 @ 20:31:21
Postat av: Ida

Ja, visst var det kul där... men jag måste ändå säga att roligast var på hemvägen när vi var lite övertrötta (troligtvis.) och du och Ellen lekte med dom otroligt fula nallebjörnarna vi vunnit! ;)



Love you all time sweet heart!<3

/Strössel :D

2010-08-03 @ 20:33:44
Postat av: Sofie

Ser kul ut! Vill också testa :D

2010-08-04 @ 00:57:54
URL: http://skippydippy.blogg.se/
Postat av: Cillan!

Hahaha!!! Ja vi var ALLA övertrötta ida!

Och det var JÄTTE kul att leka med björnarna!! Haha

Nej, det var inte alls läskigt att göra det!

Det var kul!!!

Ha det bra!!

//Cillan! <3

2010-08-21 @ 16:50:26
URL: http://cillansmodeochmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0