Kollo i sommras..

Jag vet att ja har skrivigt om detta innan..
Men jag ville göra det IGEN... ;D

I sommras var ju ja på kollo.. (Som säkert alla vet.)
Dom delar ut en massa lappar på skolan om kollot.
Men ändån vågar ju ingen prova det..
Så nu ska ja göra lite reklam för det! ;) (Hahah.. )

KOLLO!!!

Man kan välja av att sova över där eller vara där på "Dag kollo" som dom kallar det.
Jag brukar sova över för det är roligast..

Man är där mån-fre sista veckan i sommarlovet.
Föreldrarna betalar kanske 500 kr för en person som SKA sova över..
Ni kan ju själva fråga mig o min mamma.
Det är värt pengarna.
Jag har varigt där i fyra år nu.. (Inte bokstavligen.)
Det är alltid lika kul..

Det man gör där:

Man ger ju ledarna pengar att göra saker på.
Sist så spelade vi minigolf, bowlade, badade JÄTTE mkt och hade tävlingar..
När man är där på kollot och man sover över så får man ju frukost, lunch och kvällsmat.
Maten där är inte äcklig. Den är god.
Vi grillar ganska ofta.
Det är väldigt mysigt på kollot..

Jag som är där varje år tycker det är jätte roligt.
Jag vill ju att fler som ja känner ska komma dit o ha lika kul som ja.. :)
Tro mig... Det är värt vartenda öre... ;)

Ha det gött nu o kom dit nästa sommar.. :)

// Cillan..


 Denna byggnaden + en till bredvid.. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0