OMG!!! DET BRINNER!! AAAAHHH!

OMG!
Detta är 100% sant!! Lovar!!!

Okej...
Så här börjar det:

En morgon ringde min kompis till mig och frågade ifall jag ville hänga med och bada på Tivoli badet efter skolan.
Jag sa ju såklart JA, för jag värkligen ÄLSKAR att bada! (Och att åka karuseller...)
Jag gick ju som vanligt i skolan tills den slutade.
Efter det så cyklade vi hem till min kompis och var lite..
Min kompis lillebror hade en kompis med sig hem som han skulle ta med till badhuset...
Och då började jag och min kompis ta en massa leksaks vapen och skjuta mot killarna.
Dom var ju helt på iden och började med skjuta..
Efter det så åkte vi till badhuset...
Vi badade JÄTTE länge och tillsist var det dags att gå upp o klä sig och åka hem.
Vi gick upp och eftersomn min kompis inte hade med sig sin pappa så var ju killarna inne i killarnas omklädningsrum själva.
När jag, min kompis och min kompis mamma hade duchat klart och satt i bastun med bara en handuk om oss så lät det PIIIP, PIIP, PIIP JÄTTE högt.
Det var någa tjejer i omklädningsrummet som skrek "BRANDALARMET, BRANDALARMET!!!"
Jag, min kompis och min kompis mamma sa samtidigt: Killarna!!!'
För dom var ju där inne själva!
Vi sprang ut ur omklädningsrummet med bara handukar på oss.
Min kompis mamma bokstavligen ryckte upp dörren till killarnas omklädningsrum.
(Eftersom killarna var där.. Och dom är bara 9 o 10...)
Sedan sprang vi ut på gatan där hela badhuset stod.
Alla var helt förrvirade och några fick lite panik..
Eftersom vi (Tjejer) hade bara handuk (vilket killarna inte hade för dom hade hunnigt klä på sig..) så fick jag låna min kompis lillebrors kompis handul att ha runt axlarna..
Min kompis fick hennes lillebrors handuk och min kompis mamma hade 2 handukar med sig..
Vi fick stå ute på gatan en stund innan vi hörde 2 brandbilar komma imot oss..
Dom körde in bakvägen till badhuset så man såg aldrig vad som igentligen hände..
Efter ett litet tag till så fick vi gå in igen för det var ett falskt alarm tydligen..

Jag tackade min kompis lillebrors kompis såå hemkt MKT för att fått låna hans handuk.
Jag erbjöd mig att torka hans plats dagen efter i skolan. (Efter maten då..)

Vi klädde på oss ocg körde hem..
Detta var en liten rolig dag eftersom vi bara stod i handukar mitt ute blan folk..
Men det var samtidigt läskigt, för man visste ju inte om det brann på riktigt..


Men bli inte rädda för att gå till badhuset nu bara för att jag har skrivigt detta..
Ok??
Bra! :-)

Ha det gött nu!

// Cillan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0